mandag den 23. august 2010

En status efter de foerste dage i Seattle!

Sent fredag aften ankom jeg saa til Seattle. Jeg rejste med to andre piger fra Au Pair skolen. Den ene var en meget indadvendt og lidt sky tysk pige, som af en eller anden grund ikke synes at bryde sig specielt meget om mig, og den anden var en pige fra Ukraine, som havde enormt svaert ved at tale og forstaa engelsk, saa det meste af den naesten 7 timers lange flytur brugte jeg paa at laese og hoere musik, bare for at aflede mine tanker en smule! Jeg var simpelthen saa forfaerdelig spaendt paa at moede familien, og jeg var saa bange for at mine forventninger til dem var saa hoeje, at jeg kun kunne blive skuffet!

I lufthavnen stod Helen (min host mom), Lucy (den aeldste pige paa snart 9) og Phoebe (den midterste pige paa 6) og ventede paa mig. De lignede paa en prik dem paa billederne, som jeg havde set inden min afrejse, saa det var ikke noget problem med det samme at spotte dem. :) Mit foerste haandsindtryk af dem var "Aahr, hvor de dog virker flinke og helt nede paa jorden! Skoent!!" Det tog ikke lang tid for os at finde min baggage, og vi kunne snart komme ud af lufthavnen. Paa turen hjem saa jeg Seattle i nattemoerket, og hold da op, hvor blev jeg overrasket over hvor stor byen er! Jeg havde paa forhaand laest, at der "kun" boede ca. 500.000 i Seattle, saa jeg forventede en by paa stoerelse med Aarhus, men Helen fortalte mig, at det var antallet af folk i downtown. Seattle er kendt for at vaere en meget respekteret by i USA, da de er foerende indenfor industri og IT! I downtown ligger alle disse enorme skyskrabere, som er ene kontor - og hotelbygninger, hvilket goer, at downtown ikke er et saerlig attraktivt sted at bo. I stedet soeger folk lidt vaek fra centrum, og taeller man derfor alle bydelene med er Seattle med sine 3,3 mil. indbyggere en ret saa stor by!!

Turen hjem tog ca. 30 min. Jeg blev moedt af Jeff (min host dad), der ogsaa boed mig varmt velkommen. Der laa et enormt stykke papir i entreen, hvorpaa der stod "welcome Maibritt". :)Huset de bor i er enormt!! Jeg er virkelig dumpet ind i det vildeste luksus! De bor i et privat nabolag, hvortil der er vagter placeret for at sikre, at ingen uvedkommende kommer ind i nabolaget. Derudover er der pool, tennisbaner, golfbaner og en preeschool tilknyttet nabolaget. Naturen her er saa utrolig smuk og meget frodig. Mit vaerelse er stort og lyst, og i midten staar der en enorm seng. Den er saa hoej, at jeg ikke kan naa gulvet med mine foedder, naar jeg sidder paa den, og saa bred, at jeg kan ligge paa langs og sove, hvis jeg har lyst til det! Derudover har jeg mit eget badevaerelse, og saa er kontoret ved siden af mit vaerelse stort set mit, da Helen og Jeff ikke bruger computeren, der staar derinde. Det bedste af alt er dog, at de har rengoerringsdame 2 gange i ugen, hvilket jeg ikke vidste foer jeg tog afsted, saa jeg skal ikke goere rent herover overhoved! Jubii!!

Jeg ankom fredag, og loerdag morgen startede vi alle med at spise morgenmad sammen i koekkenet. Vi fik morgenbroed fra en dansk bager, der ligger ikke langt fra vores hus, for at fejre min ankomst. Loerdag aften skulle vi fejre Jeffs foedselsdag, da han naeste soendag fylder 40. Det skulle fejres med et poolparty for venner og bekendte, saa det meste af loerdagen gik med, at forberede dette arrangement. Helen tog mig med ned i byen, hvor vi skulle hente nogle foedselsdagskager til festen. Her saa jeg et helt kvarter, hvor folk fra norden boede. Det var helt vild sjovt at se alle de danske, norske og isaer svenske flag haenge ud af vinduerne fra folks huse. Derudover saa jeg det college, jeg skal tage fag paa til efteraaret, og pigernes skole. Denne hedder Evergreen, og er en privatskole, hvor ogsaa Bill Gates boern gaar paa. Helen og Jeff taler aabenbart ofte med ham og hans familie, saa ham vil jeg med sikkerhed faa at se i den naermeste fremtid. Gad vide om han har en soen paa omkring 22, saa gaar jeg i hvert fald "all in"! :) Til Jeffs foedselsdag vil jeg gaette paa, at vi var omkring 50 mennesker samlet. Det var en rigtig god aften, hvor jeg isaer fik snakket og leget en masse med boernene.

Soendag var jeg til mit foerste Au Pair moede, som er et moede, hvor alle Au Pairs fra omraadet er samlet og laver forskellige ting sammen. Da august er en maaned med enorm stor udskiftning, moedtes vi denne foerste gang paa Starbucks i et omraade kaldet Greenlake. Vi havde hjemmefra udfyldt nogle tests, hvilke vi startede med at gennemgaa. Herefter var det frit! Man kunne blive siddende og snakke eller man kunne smutte. Nogle af de gamle Au Pairs smuttede med det samme, og andre blev og boed os de nye velkommen. Jeg moedte to andre danske piger, som jeg begge har vaeret lidt i kontakt med hjemmefra. Det var rigtig dejligt, at moede andre danskere, og en af pigerne, Sofie fra Viborg, og jeg aftalte at tage i biografen senere i denne uge og se Step up 3, som hun ikke har set endnu. Hun inviterede mig ogsaa med en tur til downtown i weekenden med hendes veninde Katrine (en anden dansk Au Pair, som blot er rejst med en anden organisation). Der var desuden tre tyske piger til samlingen, som inviterede Sophia (en tysker, der bor kun 5 minutter fra mig) og jeg med ud at spise paa en mexikansk restaurant tirsdag aften. Det var rigtig rart at vaere til Au Pair moedet, og folk var flinke og aabne. Det er super laekkert for mig, at Au Pair moedet netop laa i denne weekend, saa jeg kunne naa med til det. Det giver mig i hvert fald mulighed for at skabe nogle kontakter lige fra starten af, hvilket jeg tror, er ekstremt vigtigt, hvis jeg paa et tidspunkt begynder at foele mig lidt ensom.
Soendag var vi inviteret hen til en aeldre mand fra nabolaget, der har en stor kunstudstilling i sit hus. Jeg fandt aldrig helt udad, hvem han var, men pigerne skulle iklaedes deres fineste toej, og den aeldre mand, som hed Richard, sagde, at han sikkert sagtens kunne tage til Danmark, og moede folk, der ikke vidste, hvem han var!! Det var nogle fantastisk flotte malerier, han havde, og saa var hans enorme spillerum lige sagen for pigerne og jeg. :)

I dag, mandag, har vi afleveret Lucy paa en camp, hvor hun skal vaere den naeste uge. Hun virkede ikke spor nervoes, selvom det er foerste gang, hun skal vaere saa mange dage vaek fra hjemmet, men hun er en ret sej pige, der ikke virker til at lade sig slaa saa let ud. Vi koerte derefter Phoebe til Tennis, og imens hun havde undervisning tog Helen, baby Helen (deres mindste datter er opkaldt efter moren, hvilket er ret saa forvirrende!), og jeg ned i en park, som har en fin legeplads. Her til aften var pigerne og Helen nede ved den aeldre herre Richard og bade i hans opvarmede pool. Da de kom hjem grillede vi T-bon steaks til aftensmad og spiste resterne af kagerne fra Jeff foedselsdagsfest.

Det har indtil videre vaeret nogle rigtig gode dage ved familien. Jeg er virkelig enormt glad for at vaere her, og de er saa soede ved mig. Isaer pigerne har taget helt fantastisk imod mig, og hjulpet meget til, at jeg foeler mig rigtig godt tilpas. Phoebe sagde, "Maibritt, you are the best Nanny ever!", og selvom hun formentlig ogsaa fortalte det til deres forrige Au Pair, Lisa, varmede det meget at faa at vide. Familien er meget nede paa jorden og utrolig afslappet at vaere sammen med, hvilket er SAA befriende. Efter at have set detes hus (eller den del af huset jeg indtil videre har set - for jeg har endnu ikke set alle rummene) var jeg lidt bange for, at de var lidt fine paa den, men det er de overhoved ikke, hvilket er FANTASTISK! Saa alt i alt trives jeg alletiders, her efter de foerste 3 dage i Seattle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar