søndag den 2. januar 2011

Natalia paa farten!

Tirsdag d. 28. december meldte Natalia fra San Diego sin ankomst. Hun havde en uges ferie, som hun havde valgt at bruge paa at besoege mig i Seattle - hvor heldig kan man vaere!! :D

Da jeg desvaerre ikke havde ferie, havde jeg samtidig pigerne. Tirsdag tog vi ned i Downtown for at hente Natalia, som kom med lufthavnsmetroen. Vi tog alle ned i "Pacific Science Center", hvor vi bl.a. saa en udstilling med dinosaurer og var inde i den tropiske regnskov med sommerfugle. Jeg havde parkeret oppe i Downtown, saa der var forholdsvis langt op til bilen, hvilket med alle pigerne tog enormt lang tid, saa vi var foerst hjemme ved fem tiden!
Samme aften tog Natalia og jeg til Northgate Mall, hvor vi moedtes med Sophia, Maren og Jessi for at se paa kjoler og andre accessories til nytaarsaften!

Onsdag tog Helen Phoebe med til et skisportssted halvanden times koersel oest for Seattle. Jeg havde derfor kun Lucy og Helen, hvilket gjorde det hele noget nemmere for Natalia og jeg. Vi tog alle ned i ishockeyhallen og stod paa skoejter! Det var super sjovt! Helen var godt nok en smule skraemt, men efter et par omgange fik vi hende installeret paa en baenk, hvor hun saa kunne sidde og se paa. Da vi var faerdige med at skoejte, tog vi paa Starbucks og derefter ned for at handle ind, da Natalia og jeg havde lovet at servere god, gammeldags ris ala mande til dessert. Inden aftensmad tog vi ned til bydelen Ballard, hvor der ligger et solcenter! Det er super dyrt at tage sol her i USA (75 kroner for 20 minutter!!), saa det er ikke noget, jeg tidligere har benyttet mig af, men min blege vinterkinder raabte desperat om lidt ekstra gloed efter at have set Natalias flotte solbrune hud! Gloed fik min hud masser af - faktisk saa meget, at jeg blev helt forbraendt! Saa i stedet for hvid som en snemand var jeg nu istedet roed en kraebs (jeg ved ikke, om det var meget bedre?!), og AV, hvor gjorde det dog ondt.
Efter aftensmaden serverede Natalia og jeg vores hjemmelavet ris ala mande. Min familie fandt det vaeldigt fornoejeligt, og var helt tosset med ideen om den hele mandel, de alle kaempede om at faa! Endvidere synes de at elske min kaere mormors opskrift ligesaa meget som jeg, saa der skal lyde et stort tak herfra!
Vi sluttede vores aften af med at se den foerste halvanden time af "Sex and the City" filmen.

Torsdag stod jeg tidlig op, da jeg skulle begynde arbejde klokken 8. Natalia sov videre, saa jeg tog Phoebe og Helen (Lucy var paa ski) med ned paa legepladsen ved preskolen. Det var virkelig forfaerdelig koldt, og da de efter kun 10 minutter ville hjem igen, kunne vi selvfoelgelig ikke finde Flitch. Vi brugte nu en farlig masse tid paa at koere rundt og lede efter den skoere hund, hvor vi til sidst fandt ham nede ved en af vores naboer! Da vi endelig kom hjem, bagte vi gulerods-grovboller og fik frokost. Meningen var egentlig, at vi ville ned i "Seattle Aqaurium", men paa vores vej til Downtown ombestemte vi os, og tog i stedet - pga. det flotte vejr - i "Woodland Park Zoo". Det viste sig dog hurtigt, at vejret havde foeltes noget bedre i den varme bil, for da vi kom ud, var det bidende koldt. Paa mirakuloes vis brugte vi alligevel 3 timer i dyreparken (dog tog det os omkring 1 time at drikke vores varme kakao og spise de mange popcorn, vi havde koebt). Om aftenen barberede vi ben, og jeg proevede desperat (og uden den store held) at afblege mit haar med noget brintoverilte-spray, da jeg allerede nu savner mine lyse lokker helt gevaldigt meget! Vi tog ud til "University Village", hvor vi spiste sushi og shoppede. Vi havde egentlig aftalt at pakke alle vores ting til den forestaaende nytaarsrejse til Canada, men da vi kom hjem smed vi os begge i sengen med en stor skaal ris ala mande og sidste del af "Sex and the City"!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar