torsdag den 18. november 2010

Fint besoeg fra San Diego!

Fredag d. 12. november fik jeg fint besoeg af to danske piger, som jeg moedte paa Au pair skolen i New York i august. De hedder Natalia og Anna, og de bor i dag begge i San Diego.
Jeg var inden deres ankomst en smule spaendt paa, hvordan det skulle gaa i loebet af weekenden, for vi havde jo trods alt kun kendt hinanden i 5 dage! De ankom med flyet direkte fra San Diego kl. 22 fredag aften, hvor jeg saa samlede dem op. I bilen paa vej hjem fra lufthavnen viste det sig hurtigt, at mine bekymringer var ubegrundet! Snakken gik helt fantastisk godt, og det foeltes slet ikke som om, at det var 3 maaneder siden, vi havde set hinanden! Resten af fredagen, som jo egentlig snart var forbi, gik med at vise dem rundt i huset, faa aftenkaffe i koekkenet, og saa selvfoelgelig faa opdateret hinanden om alle de ting, der er sket, siden vi fredag d. 20. august skiltes i New York.

Forholdsvis tidligt loerdag morgen koerte vi til downtown, hvor jeg havde planlagt nogle ting, vi skulle se. Vi startede ved Seattle Space Needle. Trods det noget overskyet vejr, der gjorde, at vi ikke en gang kunne se ud til vulkanen Mount Rainier, var turen op i taarnet nu alligevel vellykket. Herefter gik vi lidt rundt i "Seattle Center Park", som er det omraade ogsaa Space Needle ligger i. Vi gik ned imod havnen, hvor vi paa vejen derned passerede "Olympic Sculpture Park". Da vi kom ned til havet, blaeste det virkelig utrolig meget, og vejret var rigtig koldt og trist. Vi fik dog taget nogle billeder, og fra en lille platform var der rigtig flot udsigt over byen. Vi var nu ret saa kolde og gik i stedet op imod byen igen, hvor der var lae for vinden. Her saa vi "Pike Place Market" og den originale Starbucks, hvor der som saedvanlig var et menneskemylder uden lige med alt lige fra interesserede turister, der stod i den meter lange koe for at komme ind i butikken, til de mange spillende og syngende gademusikanter. Ganske tilfaeldigt kom vi forbi et sted, hvor en gruppe kristne, unge mennesker opfoerte et lille skuespil om Jesus korsfaestelse, hvilket maa siges at vaere noget af en anderledes oplevelse!
Efter eftermiddagskaffe paa Tully's coffee, havde vi ca. halvanden times tid til at shoppe lidt, hvilket vi bestemt benyttede os af. Seattle har nogle ret fede butikker, saa der var masser at gaa i krig med! Herefter spiste vi en tidlig aftensmad paa "Cheesecake Factory", hvor jeg med stort velbehag spiste endnu en "30th anniversary chocolate cheesecake"! :)
Turen gik nu til Kent, hvor der samme aften var et stort Disney skoejteshow, som vi havde bestilt billetter til. Showet hed "Disney on Ice - let's celebrate", og er et show der turnerer rundt i hele landet. Det var derfor utrolig heldigt, at det lige var i Seattle omraadet i denne weekend. Jeg havde egentlig ingen forventninger til showet, da jeg sjovt nok ikke lige havde faaet undersoegt, hvad det egentlig gik ud paa. Ikke desto mindre blev vi alle meget overrasket! Det var virkelig et super flot show! De professionelle skoejteloebere var virkelig fantastisk dygtige, og lavede de vildeste ting paa isen med alt lige fra saltomortaler til pirouetter i luften. Jeg har aldrig set noget ligende!! De gamle Disney figurer, Mickey Mouse, Mini Mouse, Anders and, Andersine, Fedtmule og Pluto, var aftenens vaerter, og de styrede os igennem aftenens mange "celebrations"! Vi var med til at fejre foedselsdag, halloween, valentine's day, sommerferie hvor baade mexicanske, brasilianske og hawaiianske traditioner indgik samt den helt geniale afslutning, hvor julen blev fejret. Vi blev praesenteret for over 50 forskellige Disney figurer, som alle spillede en rolle i showet. Under halloween temaet, som foroevrigt var inspireret af fortaellingen om Alice i eventyrland, kom bl.a. Cruella de ville, Jafar, heksen fra Snehvide og den onde fe fra Tornerose ind. Da valentine's day blev fejret kom alle prinse og prinsesse parrene paa isen, og ved sommerferie temaet var Lilo og stitch samt Mowgli, Balu og Bagheera saa paa banen. Udover de forskellige hovedroller ved hvert tema var isen konstant fyldt med andre skoejteloebere, som fx. var klaedt ud som dansende hawaii piger, saa tempoet var hoejt og der skete konstant noget. Kostumerne og kulisserne var virkelig fantastisk godt lavet, og lyd og lys passede perfekt til de forskellige sekvenser de lavede. Det er virkelig noget af det bedste, jeg nogensinde har proevet! Jeg droemte mig fuldstaendig med i de mange eventyr, og de to timer showet varede floej afsted! Der blev spillet alle de bledste Disney sange, og vi fik da alle lyst til at tage hjem og se en masse tegnefilm efter showet. Dog endte det med, at vi igen denne aften laa og snakkede til langt ud paa natten, saa vi gav med god samvittighed hinanden lov til at sove lidt laenge soendag formiddag. :)

Soendag stod vi saa op ved 9 tiden, og lavede stor amerikansk brunch som dog var krydret lidt med nogle danske traditioner. Jeg havde nemlig nogle ugen forinden bagt rugbroed, som jeg havde gemt i fryseren til netop denne lejlighed! Sikke da et maaltid med aeg, bacon, broed, rugbroed, hjemmelavede vafler, doughnuts og masser af frisk frugt. Vi gik herefter en tur til havet, der pga tidevandet gjorde det helt umuligt at komme langt ud paa stranden. Ved middagstid koerte vi til "University Village", hvor vi shoppede og spiste sushi paa Blue C, inden vi ved fire tiden igen vendte snuden mod lufthavenen. Det var virkelig en helt fantastisk god weekend, og jeg var da ogsaa helt trist til mode, da jeg alene koerte hjem den aften. Jeg glaeder mig helt ekstremt meget til at komme til San Diego og besoege dem, og Natalia og jeg har da ogsaa allerede talt om, at hun skal med mig og nogle af de andre Au Pairs her fra Seattle til Vancouver til nytaar, da hun har fri her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar