lørdag den 6. november 2010

HALLOWEEN!

Halloween - begivenheden jeg laenge har ventet paa!! Jeg vaagnede soendag morgen d. 31. oktober op ved Sofie, og vi lavede danske aebleskiver til morgenmad. Sikke en succes. Jeg husker egentlig ikke, at vi lavede saa meget andet end at ligge og se "Gossip girl" hele dagen, som vi begge er blevet helt bidt af.

Ved fire tiden koerte Sofie mig hjem, da jeg sammen med min familie var inviteret over til en af vores naboer til et stort halloween arrangement for alle i Highland. Heldigvis var Helen og Jeff (og Jeffs soester Mimi, som har vaeret her hele weekenden) ikke klaedt ud, saa jeg kunne med god samvittighed traekke i noget paent, almindeligt toej. Jeg havde dog laant nogle kunstige taender af Lucy, som jeg dog efter 10 minutter blev traette af og pakkede vaek! Der var i deres koekken linet en masse forskellige supper og salater op, og der var til min store glaede ogsaa et stort dessertbord med halloweenkager. Alle boernene opholdte sig nede i kaelderen, saa stueetagen var forbeholdt alle de voksne. Der var en forfaerdelig masse mennesker, og mange af dem havde jeg aldrig hverken set eller hilst paa foer. Jeg maa da aerligt indroemme, at jeg foelte mig lidt malplaceret i dette fine selskab med saa mange mangemillionaerer, der alle rendte rundt i deres store, flotte halloween kostumer. Heldigvis var Mimi der ogsaa, som jo naturligvis heller ikke kendte nogle af dem, saa vi fik snakket en masse sammen. Efter aftensmaden begyndte saa "trick or treat" (Jubii). Alle bagsaedderne i de stoerste af bilerne blev lagt ned, saa der var plads til en masse boern bagi, og de mange biler koerte nu rundt i en lang raekke efter hinanden. Der var ikke noget bestemt system i den rute, vi koerte. Det var den foerste bil i raekken, der bestemte, hvilken vej vi koerte, og hvilke huse vi besoegte. Dog besoegte vi kun de huse, der havde ladet et graeskarhovede med lys i staa forenden af deres driveway, da dette signalerer at man gerne vil have besoeg. Nogle familier havde gjort enormt meget ud af at skraemme boernene, hvor vi blev moedt med alt lige fra en roegkanon, der gik igang, da doerklokken blev ringet, til et sted hvor vinduerne alle var daekket med roedt silkepapir, hvorigennem man kunne se genfaerdslignende skikkelser, til musik med skrigende kvindeskrig. Jeg har aldrig set saa meget slik foer, men trods det sloges de mange boern i bogstaveligste forstand om at faa mest! Helen fortalte mig, da vi koerte rundt, at Lucy sidste aar havde faaet skrabt 10 pund slik sammen, saa der var bestemt ingen fare for, at der ikke ville vaere nok til alle!! De var alligevel ellevilde og raabte og skreg! Der var ingen gode maner at se, selvom Helen flere gange mindede pigerne om, at de skulle huske at praesentere sig selv samt at sige paent tak, inden de loeb tilbage til bilerne. Vi vendte meget traette, og meget maette hjem ved halv ni tiden. Jeg kan stadig faa helt kvalme ved bare at taenke paa alt det slik, jeg fik sat til livs den aften.

Det var virkelig en sjov oplevelse, som jeg bestemt aldrig vil glemme. Endvidere var det fedt at komme med rundt til de mange familier. Jeg har da pludselig faaet et helt andet overblik over de forskellige familier her i Highland, deres medlemmer og deres hjem, som alle er meget imponerende. Vores hjem synes nu ikke laengere naer saa fint og fornemt efter at have set alt lige fra fire-etagehuse, ekstra huse til tjenestefolk, swimmingpools, springvand, marmor skulpturer, vindeltrapper, leopardskind, lysekroner, jagttrofaeer, dyrer malerier og taepper og alle med indkoerelser, der uden de mindste problemer har plads til at ca. 10 surburban'er kommer koerende ned paa samme tid!

Trods mine ellers enormt hoeje forventninger til halloween, sidder jeg ikke her bagefter, og er det mindste skuffet. Det har uden tvivl vaeret den bedste weekend, jeg endnu har haft herover! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar