lørdag den 6. november 2010

Haunted house - halloween

Fredag d. 29. oktober var Helen og jeg med pigerne i skole, hvor der var halloween fest. Vi startede paa Lucy og Phoebes skole, Evergreen, som virkelig havde gjort rigtig meget ud af det! Alle elever var klaedt ud, skolen pyntet op og klassevaerelserne fyldt med slik og gotter. Selv laererne og mange af foraeldrene kom i uhyggelige halloween kostumer. Der var i klasselokalerne gjort klar til forskellige aktiviteter og konkurrencer, saasom "hvem kan foerst spise en halloween doughnut", der var haengt op i snorer i loftet. Derudover var der halloween musik og slik, kager og andre soede sager. Alle eleverne havde hver medbragt en halloween snack, som fx. gele hjerne (kage), blodige babyfingre (poelsehorn), udhulede graeskar (cornflakes toppe med orange farvestof) og giftigt hekseeliksir (aeblejuice med toeris i, som fik drikken til at bruse og boble). Da skolens store halloween parade rundt i byen begyndte, hvor de skulle samle ind til fattige boerns ve og vel, tog Helen og jeg videre ud til baby Helens preskole, hvor eleverne havde forberedt et lille halloween show med sang og dans.

Samme aften tog jeg sammen med fem andre piger til et halloween event syd for downtown. Det var et spoegelseshus, kaldet Haunted house, som var sponsoreret af radiokanalen "Kube93". Det er uden tvivl det mest uhyggelige spoegelseshus, jeg nogensinde har besoegt! Vi blev efter at have staaet i koe i omkring 40 minutter lukket ind i en gammel, nedlagt lagerhal, hvor ca. 25 skuespillere loeb rundt. Temaet til arrangementet var gyserfilm, saa paa vores tur rundt blev vi moedt af forskellige figurer fra beroemte gyserfilm, bl.a. pigen fra "The Ring", som virkelig forskraekkede mig!! Hun laa helt stille i en moerk og beskidt gammel seng, og jeg havde egentlig ikke rigtigt lagt maerke til hende, foer hun uden varsel saetter sig op og begynder at skrige. Kulisserne var super flotte og enormt godt lavet. Vi kom paa et tidspunkt ind i et cylinder formet roer med indre sider i alle mulige orange nuancer. Roeret drejede den ene vej rundt, imens platformen vi gik paa vibrerede. Jeg blev helt svimmel og utilpas af det, og havde man filmet det, ville det med sikkerhed have set utrolig morsomt ud, da jeg paa elegant vis proevede at laene mig den modsatte vej af roerets rotering for at opretholde en ret gang. Et andet sted var alle vaeggene af spejle og gulvet af glas med vand under. Der var bare Maibritt'er overalt, og jeg kunne slet ikke finde ud af, hvor jeg skulle gaa hen, saa jeg maette foele mig frem. Pludselig blev en lille laage i vaeggen aabnet og en ulaekker zombie skreg mig ind i hovedet!! Ahhh.. Noget af det mest uhyggelige var dog alligevel, da Sophia og jeg som de sidste i vores gruppe blev forfulgt af en gigantisk skikkelse, som blev ved med at stikke sit hovede helt taet paa os. Saa forsvandt han ind af en doer, og rundt om naeste hjoerne stod han saa igen. Jeg kunne ikke andet goere end bare at skrige som en sindsyg. Jeg proevede paa en og samme tid baade at holde mine haender for oejne og oerer, da jeg hverken ville se eller hoere paa ham. Egentlig tror jeg, at det var ligesaa meget de mange uhyggelige lyde, der gjorde mig bange!? I slutningen blev en motorsav pludselig taendt bag os, og i samme sekund blev nogle kolde blaeserer taendt ved vores ben. Da jeg kiggede bagud stod en uhyggelig klovn med en motorsav og grinede. Da han satte i loeb efter os, var det eneste jeg taenkte paa bare at komme vaek. Jeg slap mit ellers klamrende greb i Sophias arm, og kaempede mig igennem de mange hvide lagener, der hang ned fra loftet, som gjorde det helt umuligt af finde ud! Jeg skreg som en gal, og da jeg faa sekunder efter vaeltede ud af spoegelseshuset, stod en lang koe af spaendte mennsker, der ventede paa at komme ind, og kiggede forskraekket paa mig!! Selve turen tog ikke mere en ca. 15 minutter, men jeg har da aldrig skreget saa hoejt og saa meget foer! Jeg var skraemt for vid og sans - ikke mindre end raedselsslagen!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar