lørdag den 6. november 2010

Regnvejr, fodbold billetter og halloween fest!

Loerdag d. 30. oktober var jeg (i styrtende regnvejr) med ude at se Lucy og Phoebe spille deres sidste fodboldkampe i denne saeson. Det var uden tvivl en meget vaad og kold oplevelse, men samtidig ogsaa vaeldig fornoejeligt! Endvidere er der ingen tvivl om, at pigerne vaerdsaette min tilstedevaerelse. Efter kampene tog jeg hjem til Sofie, og lige som jeg stod og skulle ud af doeren, stak Jeff mig to billetter til samme eftermiddags football kamp, hvor Huskies skulle moede Stanfort fra Californien. Det var super fedt, og enormt heldigt holdte det naesten helt op med at regne, saa det var helt perfekt til en amerikansk fodboldkamp. Hvad mindre heldigt var kampens resultat! Da Sofie og jeg 45 minutter efter kampens start ankom, var folk paa vej vaek fra stadion. Foerst troede vi egentlig at kampen var blevet aflyst, da maengden af mennesker bestemt tydede paa, at stadionet snart maatte staa tomt. Da vi spurgte nogle forbipasserende, fortalte de os, at kampen saamaend stadig var igang, men at mange i protest havde valgt at forlade kampen, da Huskies simpelthen spillede saa forfaerdelig ringe! Dog fortsatte vi mod stadion, og saa da ogsaa kampen, som meget skuffende endte 41-0 til Stanfort.

Samme aften var jeg til halloweenfest. Jeg fulgtes med Sophia, Maren og en ny pige ved navn Emmy. Deltagelsen kraevede kun en invitation paa facebook, hvilket bestemt var til vores held, da vi nok ellers ikke havde haft nogen fest at tage til. Det var dog tydeligt, at det ikke kun var os, der havde set den mulighed - det vrimlede med Au pairs. Da det jo var et halloween party, var det naturligvis noedvendigt at moede op i et kostume for at kunne blive lukket ind! Jeg var ladybug, da jeg havde et kostume til at ligge fra en foedselsdagsfest, Sofie og jeg var til tilbage i september. Der var generelt gjort ekstremt meget ud af kostumerne, og egentlig fik jeg lidt indtrykket af, at halloween i ligesaa hoej grad er de unges fest. Bortset fra at huset, hvori festen blev holdt, var noget mindre, i daarligere stand og uden swimmingpool, foregik det helt som de amerikanske houseparties, man ser paa film. Der var roede plastic krus, lys i loftet og forskellige fest/ halloween dekorationer. I koekkenet var der daekket op med pizza, chips og andre snacks samt et koeleskab fyldt med diverse vaade drikke! Der var ikke et eneste rum i huset, hvor man ikke maatte vaere, saa alt blev taget i brug! Sovevaerelserne med kyssende par, stuen med musik og dans, kaelderen med billiard, terrassen med de evige festrygerer, koekkenet med en masse smalltalk, og badevaerelse der sidst paa aftenene var fyldt med gamle oeldaaser og vand ud over hele gulvet. Festen var bestemt god - ingenting i forhold til de danske standarder - men dog med en masse sjov og hygge. Jeg fik endvidere talt med en masse forskellige mennesker, og moedte da ogsaa en del nye hoveder. Jeg tog med Sofie hjem ved halv fire tiden, og vi sluttede natten med natmad i koekkenet hjemme ved Sofie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar