søndag den 10. oktober 2010

Giraffer og elefanter

Fredag d. 8 oktober var skolerne lukket pga helligdag, saa jeg havde pigerne hele dagen. Helen og Lucy har siden onsdag nat vaeret i New York for at besoege Helens soester, hendes mand og deres nyfoedte soen. Det var altsaa kun Phoebe og baby Helen, jeg havde, og nu hvor Lucy var i NY, synes jeg, at vi andre tre skulle finde paa noget specielt at lave.

Jeg tog dem derfor med i zoologisk have, hvilket de elskede! Efter morgenmaden pakkede jeg madpakker til os alle, og ved ti-tiden var vi klar til at tage afsted. Vejret var noget overskyet, og det begyndte selvfoelgelig at regne, da vi naaede Woodland Park Zoo. Vi startede derfor i det indendoers tropeland med krybdyr og sommerfugle. Det mindede utrolig meget om den "jungle-zoo", der er i Jesperhus Blomsterpark. Pigerne var meget begejstret for stedet, og fandt det isaer meget fascinerende at gaa rundt imellem sommerfuglene. Det er en enorm flot zoologisk have, hvor man virkelig foeler, at man gaar rundt i en stor park eller skov. Haven er delt op i forskellige omraader fx. kaldet "den afrikanske savanne" eller "det nordiske terraen". Vi saa alt lige fra pingviner, kaenguruer, giraffer, elefanter, loever og tigere - og om ikke de ogsaa havde en dansk odder. :)

Efter naesten fire timer paa opdagelse var pigerne virkelig parat til at tage hjem, og allerede da vi var drejet ud fra parkeingspladsen, sad Helen og sov i sin barnestol.

Samme aften moedtes jeg med Sofie. Vi var ude at spise paa en mexicansk restaurant ved Northgate Mall. Stedet var enormt hyggeligt, og priserne var tilmed lave, saa det var alletiders. Vi fik begge en burrito, som efter min mening desvaerre godt kunne have smagt af lidt mere, men med en regning paa ca. 150 kroner for os begge to, var der ikke noget at klage over. Vi gik bagefter rundt i Mall'et, hvor vi isaer brugte lang tid i "Forever 21", som foroevrigt er en rigtig fed forretning. Bagefter tog vi i biografen, hvor vi saa filmen "Social Network", der fortaeller historien om, hvordan facebook startede - en film der bestemt kan anbefales.

En anden ting fra denne dag, som jeg simpelthen bliver noedt til at skrive ned, er min oplevelse med det engelske sprog. Sidst paa eftermiddagen slog det mig nemlig, at jeg, for foerste gang i loebet af mine nu 7 uger, havde vaeret igang en hel dag uden overhoved at skaenke det en tanke, hvilket sprog jeg talte. Det engelske begynder for alvor at falde mig naturligt!! Skoent!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar