onsdag den 6. oktober 2010

Til boernefest ved naboen!

Fredag d. 1. oktober var pigerne og jeg inviteret til boernefest ved naboen. Naboens foraeldre var ude at rejse, saa initiativet blev taget af naboens nanny, som er en ung pige ved navn Melissa. Festen var for 5 familiers boern og deres barnepiger, saa der var med andre ord ikke et eneste foraeldrepar med til arrangementet, hvilket var super rart. Vi ankom ved halv seks tiden, og pigerne var med det samme spredt for alle vinde! Familien vi besoegte bor i et kaempe stort hus, som egentlig bedst kan sammenlignes med en miniature udgave af en gammel dansk herregaard, hvor isaer deres enorme hall med lysetroner, vindeltrappe og jagttrofaeer kunne minde om en udstilling paa et museum. I starten foelte jeg mig lidt malplaceret blandt alle de nye mennesker, men heldigvis var isaer Melissa utrolig aaben og imoedekommende. Vi var ca 15 boern i alderen 4-12 aar og 5 barnepiger, saa der var fyldt op omkring bordet til aftensmaden, som Melissa havde forberedt. Vi fik kartoffelmos, roede poelser og broccoli, hvilket mildest talt smagte forfaerdeligt! Efter aftensmaden satte vi Disney filmen, graesroedderne, paa, der sammen med en hel stak smaakager bevirkede en dejlig ro i huset. Imens filmen spillede, sad alle os barnepiger i koekkenet og snakkede. Det var enormt hyggeligt og samtidig ogsaa rigtig sjovt at tilbringe noget tid med nogle amerikanske piger paa min egen alder. De arbejder alle som fuldtids barnepiger for forskellige familier i nabolaget, hvilket tydeligt kom til udtryk! De brugte det meste af aftenen paa at dele sladder ud om folk her fra Highland, saa da pigerne og jeg tog hjem ved halv ti tiden, kunne jeg ikke lade vaere med at taenke paa, hvad der nu blev snakket om...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar