onsdag den 29. september 2010

AV, hvor er jeg oem over hele min krop.

Tirsdag aften begyndte min college klasse, hvilket jeg virkelig havde set frem til laenge. Jeg har - som de fleste nok ved - brugt min sommerferie paa at laese fysik op ude paa HIH, saa da jeg skulle vaelge fag paa "North Seattle Community College" (NSCC) var motivationen og gejsten der ikke just for et alt for bogligt fag. Samtidig er jeg ogsaa overbevist om, at det er nemmere at laere nye folk at kende i en sportsklasse, hvor man kommer hinanden ved end i en almindelig fx. engelsk klasse, hvor man det meste af tiden, forventes at tie stille og lytte til laereren.

Sophia og jeg havde sammen set klasserne igennem, hvilket var fuldstaendig uoverksueligt, da der virkelig er uendeligt mange muligheder. Sophia arbejder fra 9-17 hver dag, og det er hende derfor kun muligt at deltage i en aften-klasse, hvilket egentlig heller ikke gjorde mig noget paa davaerende tidspunkt. Lisa og Anni (vore familiers "gamle" Au pairs) havde anbefalet os at melde os til "Total body conditioning" som er en sportsklasse med fokuspunkterne styrke, udholdenhed og udfordring! Jeg tror egentlig, at det var mere et spoergsmaal om, hvad der var nemt for os at vaelge, end det var et spoergsmaal om saerlige interesser, saa efter ikke megen overvejelse meldte vi os begge paa denne klasse.

Jeg er i dag forfaerdelig oem i hele min krop - isaer mine ben, hvilket undrer mig meget, eftersom jeg loeber rigtig meget. Undervisningen var super fin med mange forskellige og udfordrende oevelser. Det var ikke helt saa haardt, som jeg havde haabet og troet, men trods alt stadig nok til at sende mine vattede arme paa overarbejde. :) Der udover var det en fed oplevelse at vaere paa et rigtigt amerikansk college, og maerke stemningen som paa mange maader immer af ungdomsfilm. Dog er der kun 4 unge i min klasse, og vi er alle Au pairs, hvilket jeg var super skuffet over. Resten er middelaldrende kvinder og enkelte maend, og selvom de alle virkede meget flinke og interesserede i os "nye paa holdet", som de kaldte os, ville jeg oenske, at der var andre unge, da jeg - netop igennem college - havde haabet paa at kunne laere nogle amerikanske unge at kende. Efter jul vaelger jeg nok derfor en anden klasse, og maaske samtidig en formiddagsklasse, da der paa disse hold, da helt sikkert maa vaere nogle unge mennesker. Dog er jeg stadig enormt glad for endelig at komme i gang paa college, og ser allerede frem til at smadre mine muskler igen i morgen, torsdag. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar