torsdag den 23. september 2010

Jeg nyder det gode vejr!

Vejret har indtil nu vaeret helt utroligt, og mine bange anelser om regn hver eneste dag, har altsaa vaeret helt ubegrundet. :)

I gaar, onsdag, skinnede solen fra en skyfri himmel, og der var ikke en vind at maerke. Jeg skulle arbejde fra 7.30-9.00, og igen fra 12-14.30. Jeg hentede baby Helen fra skole, og hende og jeg koerte hjem og spiste frokost paa terrassen. Imens hun sov til middag, sad jeg og laeste ude i haven. Vejret var simpelthen fantastisk, og jeg behoevede kun en stroptroeje for at kunne holde varmen. Helen og pigerne skulle samme eftermiddag til luse-tjek (!!!), saa de koerte afsted ved halv tre tiden, og jeg havde resten af dagen fri. Jeg fik virkelig nydt solens varme straaler, og har da ogsaa faaet lidt farve i mine ellers blege kinder. Jeg har fundet ud af, at det aabenbart er lidt en skroene med det regnfulde vejr i Seattle. Eller det vil sige - det regner naermest hver dag i vinterhalvaaeret, men det er blot stoevregn. Der kommer altsaa ikke saerlig meget regn af gangen, det regner bare lidt hele tiden. Jeg er blevet fortalt, at de i en by som New York faar mere regn, end vi goer. Forskellen er blot maaden, hvormed vandmaengden er fordelt.

Helen skrev til mig, at luse-tjekket heldigvis havde vist, hvad vi haabede. Ingen af pigerne havde lus, og jeg kunne nu aande lettet op! Samme aften tog jeg hjem til Sofie, hvor jeg spiste aftensmad med hendes familie. Det er foerste gang, at jeg spiser aftensmad ved en anden familie, hvilket var enormt sjovt at proeve. Hendes aeldeste vaertsbarn snakker simpelthen saa utrolig meget, og der var ikke ro ved bordet paa et eneste tidspunkt. I forhold til vores mere formelle maade at spise paa med anrettede portioner og stofservietter i skoeddet, var Sofie familie meget mere afslappet ved bordet. Sofie bor ved et lesbisk par, hvilket maa siges at vaere lidt specielt, men jeg bryder mig rigtig godt om hendes familie, og nyder at vaere derhjemme.
Sofie og jeg koerte til greenlake, som vi gik rundt om. Her er helt enormt flot omkring soeen - isaer om aftenen med de mange lys fra huse og forretninger. Sofie har lige faaet at vide at hendes storebror paa 25 har faaet konstateret en meget sjaelden og alvorlig form for leukaemi, hvilket hun naturligvis var meget paavirket af. Jeg er simpelthen saa ked af det paa hendes vegne, og haaber kun det bedste for hende og hendes familie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar