tirsdag den 14. september 2010

En almindelig dag i Seattle!

Efter at pigerne er startet i skole, er der kommet meget mere struktur paa min hverdag, og jeg begynder at kunne maerke, hvordan rutinerne indfinder sig.

I gaar, mandag d. 13. september, var et glimrende eksempel paa en helt almindelig hverdag her i Seattle. Jeg staar op ved 7 tiden spiser morgenmad og goer mig klar. Jeg er helt tosset med deres morgenmad, og glaeder mig hver aften til at skulle op og have morgenmad igen. Min morgenmad bestaar af yougurt med musli og hindbaer, bananbroed, frugt og appelsin juice, og selvom det maaske ikke er enormt forskelligt fra min danske morgenmad, er det klart blevet til mit yndlingsmaaltid i loebet af dagen.
Desuden hjaelper jeg pigerne i toejet, reder deres seng, og pakker de sidste ting i deres skoletasker, inden vi ved 8 tiden koerer hjemmefra. I gaar koerte jeg Lucy og Phoebe i skole, men det er forskelligt fra dag til dag. Helen og jeg skiftes til endten at koere de to aeldste i skole eller at rydde op efter morgenmaden og koere baby Helen i skole, da hun foerst moeder kl. 9.

Jeg laessede pigerne af paa skolen, og fulgte dem til deres klasselokaler, hvor de sagde farvel til hinanden og mig. Jeg var hjemme igen ved 9 tiden, hvor jeg nu havde fri til kl. 12. Det er enormt skoent med denne fritid hver formiddag - isaer da tidsforskellen netop passer saaledes, at klokken i Danmark er 18-21, hvilket giver mig god mulighed for at skype med min familie i dette tidsrum. Ellers loeber jeg, ordner nogle smaa aerinder nede i byen osv.

Jeg hentede baby Helen fra preskolen, og vi koerte hjem og fik frokost. Jeg lavede os to sandwich, og efter frokosten puttede jeg hende. Trods hendes 4,5 aar sover hun stadig til middag hver dag i ca. 1 time, hvilket betyder, at jeg nu igen har lidt tid til mig selv. :) Familien har rengoerringshjaelp to gange i ugen, der ordner ALT - oprydning, rengoerring, vasketoej, sengetoej, haandklaeder osv! Jeg var ikke klar over dette hjemmefra, og jeg havde derfor egentlig regnet med, at mine smaa pauser midt paa dagen skulle fyldes ud med fx. almindelig oprydning og rengoerring, men ikke desto mindre har jeg endnu ikke haft fat i en stoevsuger! :) Ved to tiden vaekkede jeg Helen, og jeg laeste lidt for hende ude i haven, inden jeg fandt noget eftermiddagskaffe frem til os. De faar hver uge frisk frugt og groent fra en stor farm udenfor Seattle, hvilket goer, at vi altid har masser af forskelligt oekologisk frugt. Det er super laekkert!

Efter vores eftermiddagskaffe lagde vi perler, vandede blomster og spillede spil. Vejret var helt vildt dejligt i gaar, saa vi var udenfor hele eftermiddagen. Ved 5 tiden kom Helen og de to store piger hjem, og min arbejdsdag var nu slut.

Jeg spiste aftensmad med familien, hvor vi fik kylling og groentsager. Ved min familie spiser de ikke fx. kartofler eller pasta til deres aftensmad - det er altid kun koed og groentsager! Desuden staar maden ikke paa bordet, saa man selv kan bestemme, hvor meget man vil have. Portionerne bliver anrettet paa vores tallerkener i koekkenet og bliver saa baaret ind til spisebordet, hvilket jeg lige skulle bruge lidt tid til at vaenne mig til. De spiser ufattelig lidt herover. De foerste to ugers tid var jeg saa enorm sulten, men jeg er allerede begyndt at vaenne mig til den noget reduceret maengde mad, og begynder nu at synes, at en tynd skive kylling, fire stykker roedbede, tre gulleroedder og et flutes er nok til aftensmad!!

Efter maden hjalp jeg med at rydde af bordet, og da det var ordnet, koerte jeg hjem til Sofie. Vi tog til Northgate Mall, hvor jeg fik koebt foedselsdagsgaver til Helen og min soester. :) Herefter tog vi hjem til Sofie igen. En af pigerne, hun passer, havde samme aften lavet chokolade mousse, hvilket vi sammen med vanilieis fik til dessert. Vi saa til vores dessert et afsnit af "desperate housewives", saa en mere perfekt afslutning paa dagen, kan jeg ikke forestille mig! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar