onsdag den 29. september 2010

Smoothies ved Greenlake!

Weekenden i Seattle var fantastisk! Vejret var som paa en varm sommerdag med skyfri himmel, 25 grader og ikke en vind at maerke! Derudover var der lagt planer for hele weekenden, som stod paa hygge med de andre Au pairs.

Fredag aften var jeg paa sushibar med Sofie. Foer jeg moedte Sofie, havde jeg aldrig proevet sushi, men nu spiser jeg det hele tiden. Vores favorit restaurant hedder Blue C, og er et nyt og moderne spisested, som bl.a ligger i University Village ikke langt fra Sofie. Stedet er specielt, da maden koerer rundt i restauranten paa smaa tallerkner. Naar den slags sushi, som man gerne vil have, kommer forbi bordet, man sidder ved, tager man altsaa bare tallerknen ned til bordet og begynder at spise. Alle tallerknerne har forskellige farver, som indikerer en pris. Det er virkelig et super smart princip, da man saaledes kan se, hvad man faar og betaler for.

Loerdag morgen var jeg med ude at se Lucy og Phoebe spille deres foerste fodboldkampe. Phoebe spiller for skoleholdet, og Lucy gaar til fodbold i en fodboldklub, der traener i vores nabolag. Det var enormt morsomt at se dem spille, selvom resultaterne ikke er vaerd at naevne. Herefter moedtes jeg med Tiia, en pige fra Finland. Da vejret var fantastisk havde vi aftalt at gaa rundt om Greenlake, hvor vi helt tilfaeldigt moedte nogen af de tyske piger. Vi hentede smoothies fra Starbucks og slog os ned sammen med dem paa et taeppe ved soen. Der er saa enormt flot omkring Greenlake, og netop denne dag var ingen undtagelse. Jeg er simpelthen saa overrasket over, hvor stor fokus der er paa motion her i Seattle, og dette er isaer tydeligt omkring Greenlake, hvor folk af alle afstamninger moedes for at dyrke motion sammen. Foer mit ophold havde jeg isaer mange fordomme paa dette omraade, og neej hvor jeg dog frygtede at tage 10 kilo paa i loebet af mit aar som Au pair, men mine mange bekymringer har virkelig vist sig at vaere ubegrundet. Folk gaar saa ekstremt meget op i at dyrke motion, spise rigtigt og generelt leve sundt, hvilket naturligvis ogsaa paavirker mig. Det er enormt positivt at opleve, at ikke alle mine fordomme om den amerikanske kultur holder stik! Dog skal det maaske naevnes, at Seattle er lidt speciel paa dette omraade, da folkene generelt er meget europaeisk orienteret med hensyn til levevis og mentalitet! Helen fortalte mig desuden, at Seattle er blevet kaaret til en af Amerikas 5 sundeste byer, saa omraadet jeg bor i, er nok ikke typisk amerikansk.
Loerdag aften havde Sophia inviteret alle os piger fra San Fransisco turen til middag, da hendes vaertsfamilie ikke var hjemme denne aften. Vi lavede pastaret med en speciel "tomato-mushroom-ham sauce" til samt en mozzarella salat og til dessert fik vi is. Trods det ellers simple maaltid, smagte det super godt, og vi var alle godt maette, da vi gik fra bordet. Det var en helt vild god aften, hvor der naesten kun blev talt engelsk, hvilket hjalp ekstremt meget paa mit humoer. Vi fik snakket om en masse forskellige og mere personlige ting, end vi hidtil har gjort, og jeg tror, at vi alle foelte os taettere knyttet, da vi ved halv tolv tiden sagde godnat.

Soendag formiddag var Helen, Phoebe, baby Helen og jeg til "Farmers market", hvilket er et stort oekologisk, foedevare marked i omraadet Ballard, som finder sted hver soendag. Vi gik rundt mellem de smaa boder, og fik koebt lidt ind til den kommende uge. Der var smagsproever paa alle tingene, hvilket pigerne og jeg benyttede os vaeldigt af. :) Vi var i en lille bod, der solgte broed og kager, hvor jeg blev praesenteret for noget, der kunne minde om groft franskbroed. Jeg savner virkelig forfaerdelig meget mit gode, danske rugbroed med leverpostej og agurker, og Helen og jeg har begge vaeret paa udkig efter det - dog uden held! Vi spiste frokost ved en rigtig laekker bod, der serverede pandekager med groentsager og en slags kartoffelmos, hvor kartoflerne blot var byttet ud med majs.
Senere samme dag koerte jeg til downtown, hvor jeg moedtes med Jessi og Lisa, som begge (selvfoelgelig!!) er fra Tyskland! Vi havde aftalt at proeve turristattraktionen "Ride the Ducks", som er en sightseeing tur rundt i Seattle i en baad, som baade kan koere og sejle. Den foerste time var paa land, hvor vi koerte rundt i downtown, og den sidste halve time foregik paa vandet. Sammenlignet med den baadtur jeg var paa med Helen og pigerne i august, var denne baadtur virkelig ringe, da vi blot tog en enkelt tur rundt paa havet uden egentlig at se noget bestemt, saa taget prisen i betragtning, var det efter min mening ikke de $27 vaerd! Det gjorde bestemt ikke oplevelsen bedre, at der laa en parkeringsboede i min forrude, da jeg kom tilbage!! :(
Dog var det en hyggelig eftermiddag sammen med de andre piger, og det er trods alt det vigtigste.
Samme aften var jeg inviteret til middag ved Sofies vaertsfamilie. Sofie og jeg oevede parallelparkering til den store guldmedalje, da dette forventes til den praktiske koereproeve. Efter aftensmaden, som foroevrigt var super laekker med steak, kartofler og salat, koerte Sofie og jeg til "Safeway", som er et stort og billigt supermarked, for at koebe is, og vi kom netop hjem i rette tid til saesonstart i desperate housewives!! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar