fredag den 10. september 2010

Lucy's foedselsdag og foerste skoledag!

Jeff's foraeldre ankom tirsdag eftermiddag d. 7. september. Jeg synes rigtig godt om Jeff's foraeldre - isaer faren. Hans mor elsker pigerne, og er naesten mere vild end pigerne selv. Hun brugte hele hendes besoeg paa at lege med dem, og sad ikke stille ret lang tid af gangen. Hun loeb forvildet rundt, hoppede og dansede, og raabte op, men trods hendes lidt hoejtrystende personlighed var hun enorm flink, og udspurgte mig om alt mellem himmel og jord. Hende og Peter, Jeff's far, inviterede mig til Vancouver, hvor de opholder sig hen over vinteren. Det var enormt paent af dem, saa jeg overvejer lidt at tage toget derop med en af pigerne eller en veninde her en weekend inden jul.

Onsdag d. 8. september havde alle pigerne foerste skoledag efter knap nok 3,5 maaned med sommerferie. Samme dag fyldte Lucy 9 aar, og som paa Jeff's foedselsdag stod vi alle bare op, som var det en almindelig dag. Vi oenskede hende naturligvis tillykke, men der var ikke noget specielt til morgenmad, ingen sang, ingen flag, ingen lys paa bordet, ingen gaver osv. Morgenen var enormt hektisk med alt for mange mennesker i 'et koekken, men trods det kom vi alle ud af doeren i rette tid.

Paa skolen var der endnu mere hektisk. Der var skrigende boern, spaendte foraldre og larmende biler overalt. Det var helt vildt sjovt at foelge isaer Phoebe, som skulle starte i 1. klasse. Efter at have set klasselokalerne, sagt hej til deres klasselaerer og faaet taget billeder var det tid til, at vi forlod skolen. Herover er foraeldrerne ikke med paa foerste skoledag. Foerst paa anden skoledag er skolen aaben for nysgerrige foraeldre, og Helen fortalte, at der altid, de foerste ugers tid, er flere foraeldre i klassselokalerne, end der er elever! :)

Vi laessede baby Helen af paa Highlands school, som er den privatskole, der ligger i vores nabolag (nabolaget, jeg bor i, hedder The Highlands, hvis nogen skulle vaere i tvivl!) Da det er en preskole Helen gaar paa, er skoledagen for hendes vedkommende kun fra 9-12. Vi hentede hende igen kl. 12, og hun havde en veninde med hjem til en playdate herefter.

Samme aften fejrede vi (endelig) Lucy's foedselsdag. Hun havde bestilt pasta og koedsovs til hovedret og foedselsdagskage til dessert! Det var en helt vild god aften med rigtig god mad, og efter aftensmaden fik hun saa lov til at aabne sine gaver! Jubii! Dagen forinden havde Sofie og jeg vaeret i Northgate Mall for at finde en foedselsdagsgave. Jeg havde koebt hende en webkinz (som er en bamse), og silly bans (som er en slags elastikker de samler paa - lidt ligesom pokemon kort bytter de med hinanden, da alle Silly bans er formet som forskellige ting). Jeg var lidt spaendt paa, hvordan hun ville reagerer paa gaven, men heldigvis blev hun helt enorm glad. Hun fortalte mig, at det var den bedste gave, hun kunne oenske sig! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar