torsdag den 23. september 2010

Paa afveje!

Tirsdag aften havde en finsk pige, ved navn Tiia, og jeg snakket om at tage til et frivilligt Au pair moede paa en Starbucks i bydelen Bellevue. Hun har, trods hendes 6 uger i landet, endnu ikke proevet at koere i familiens bil, saa jeg lovede at komme forbi og samle hende op. Jeg havde hjemmefra printet et kort ud samt beskrivelse af, hvordan jeg kom til Tiias hjem og herfra videre til Au pair moedet. Jeg fandt hurtigt og let hendes hjem, og vi manglede nu kun det sidste stykke til Bellevue. Med mig som chauffoer og hende som kortlaeser foelte vi os egentlig godt klaedt paa, men det skulle hurtigt vise sig at blive noget af en udfordring. Vi kom paa motorvejen uden de store problemer - det var foerst vaerre, da vi skulle af motorvejen igen. Vi kunne simpelthen ikke finde den rigtige afkoersel, og efter at have drejet af et par gange, hvorefter vi igen kom paa motorvejen, saa det nu pludselig ud som om, at vi var havnet i downtown, hvilket vi begge var klar over, var helt forkert!!
Vi koerte over en bro og rundt og rundt, hvorefter vi igen kom til det samme sted! Vi var nu for alvor faret vild!

Vi koerte saadan rundt et stykke tid, hvorefter vi fandt et skilt mod Northgate Mall. Sofie bor utrolig taet paa Northgate Mall, saa jeg er forholdsvis kendt i dette omraade, hvilket kunne vaere en fordel, selvom det ligger omkring 100 gader fra Tiias hjem. Klokken var nu naesten 10pm, og vi ville egentlig gerne naa at drikke en kop kakao sammen, men vi kunne ikke finde nogen Starbucks, der stadig havde aabent, og ogsaa Northgate Mall var lukket!

Vores aften endte saaledes med, at vi, efter ca. 2 timers tid i bilen, endelig fandt Tiias hjem igen! Det var noget af en aften, men selvom det hele lyder noget mislykkedes, havde vi faktisk en rigtig hyggelig tid sammen. Det var foerste gang jeg moedte Tiia, og mit indtryk af hende er enormt godt. Hun er som foer skrevet fra Finland, hvilket paa en eller anden maade bevirkede, at vores forhold allerede fra starten var saa meget desto bedre, fordi vi begge var fra norden. Vi kunne i hvert fald hurtigt blive enige om, at de mange tyskere i Seattle ikke virker videre interesserede i at snakke med os Au pair fra andre lande, da mange af dem foeler sig utilpasse ved at snakke engelsk, og derfor foretraekker bare at snakke med hinanden paa tysk!
Snakken gik vaeldigt hele aftenen, og jeg tror bestemt, at hun kan gaa hen og blive en rigtig god veninde. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar