fredag den 10. september 2010

Teoriproeve!

Jeg havde inden min afrejse faaet lavet et internationalt koerekort, som skulle give mig ret til at koere i USA i et aar. Det goer det paa sinvis ogsaa, men Helen og Jeff's forsikring vil kun godkende mig, hvis jeg faar et koerekort til staten Washington, hvilket altsaa betyder, at jeg skal til koereproeve (igen)!!

Jeg har faaet et haefte, hvori alle regler for koersel i denne stat staar beskrevet. Mange ting er forskellige herover - fx. maa man gerne dreje til hoejre i et lyskryds, selvom man har roedt lys! Jeg havde laest lidt i haeftet imens vi var paa weekendtur til Mazama, men da den desvaerre ikke vandt min store interesse, var det begraenset hvor meget jeg havde faaet laest.

Til min store overraskelse gjorde Helen mig onsdag aften opmaerksom paa, at hun havde i tankerne at koere til Linnwood torsdag morgen, saa jeg kunne tage min teoriproeve!! Jeg fik pludselig utrolig travlt med at bladrer rundt i mit haefte, for at faa regler, love, vejskilte, lyskryds osv. paa plads.

Torsdag morgen, efter at have afleveret pigerne, koerte vi afsted, og neej hvor var jeg da nervoes for at dumpe! Det ville vaere SAA pinlig at skulle fortaelle det til Helen og Jeff, hvis ikke jeg bestod, og isaer efter jeg fandt ud af hvad der ventede mig paa motorkontoret i Linnwood! Helen og jeg blev moedt at en meter lang koe af mennesker, der alle ventede paa at tage deres teoriproeve. Jeg trak nummer F50, og de var kun ved nummer F6, da vi satte os ned for at vente. Det tog 2 time, foer jeg kom ind i proevelokalet. Jeg tog testen elektronisk, hvilket var mega smart, da man paa den maade kunne foelge med i, hvor mange rigtige og forkerte man havde. Til min store lettelse bestod jeg proeven, hvilket betoed, at jeg nu skulle i en ny koe! Det tog 1 time, og vi var til sidst noedt til at spoerge noget personale, om de havde glemt os. Det viste sig rent fajtisk at mit nummer var blevet vaek i maengden, og at jeg derfor aldrig ville vaere blevet raabt op!! Selve processen tog omkring 3,5 time! Det foeltes naesten mere som en test af min taalmodighed, end det foeltes som min teoriproeve, saa ej, hvor var jeg glad for, at jeg bestod i foerste omgang, saa jeg ikke skulle igennem alt det mas igen! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar