søndag den 10. oktober 2010

Lettelse!!

Sikke en lettelse da jeg tirsdag d. 5. oktober endelig bestod min koereproeve! Jeg havde en tid kl. 9.30, men for denne gang at vaere ekstra godt forberedt koerte jeg til Everett allerede ved 8-tiden, saa jeg havde god tid til at koere rundt i omraadet inden min koereproeve.

Jeg havde egentlig foerst faaet en tid torsdag, men Helen havde aendret dette, da det ikke passede ind i vores skema. Af samme grund skulle jeg moede paa motorkontoret inden min proeve, for at faa et nyt "aftale-skilt". Da jeg kom ind paa kontoret, saa jeg til min store lettelse, at damen jeg koerte med sidste tirsdag i dag sad bag disken, hvilket betoed, at det da umuligt kunne vaere hende, der igen skulle teste mig. :) Den koeresagkyndige var i stedet en aeldre herre, som uden problemer kunne have vaeret min bedstefar. Han var en rigtig hygge-onkel, der med et stort smil paa laeben koerte med mig rundt paa min rute. Proeven tog ikke mere end 10 minutter, men trods det naaede jeg baade at bakke rundt om et hjoerne, lave parallelparkering, parking i baas og parking paa bakke, vognbaneskift samt vise korrekt brug af lys.

Da vi kom tilbage sad vi begge helt stille i bilen, og jeg var da et kort sekund helt i tvivl, om jeg overhoved havde bestaaet. Heldigvis kunne jeg aande meget lettet op, da han efter lidt tid endelig kiggede op fra sine papirer, og rakte mig et godkendt og underskrevet koerebevis. Jeg var simpelthen saa enorm glad - jeg ved ikke, hvad jeg ville have gjort, hvis jeg igen var dumpet?! Tilbage var nu blot en times lang koe paa motorkontoret, som desvaerre var nodvendig, da en betaling paa 25 dollars samt et pasfoto kraeves for at faa udstedt det endelige koerekort, men paa det tidspunkt kunne jeg have ventet hele dagen - jeg skulle bare have det koerekort med mig hjem!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar